Tréning facilitačných zručností |
|
Ciele tréningu: |
Poznanie roly facilitátora ako organizátora a usmerňovateľa skupinových procesov, na poznanie relevantných modelov skupinovej dynamiky a rozvoja skupín, na získanie schopností ich využívania vo facilitačnej práci manažéra, poznanie zásadných metód skupinového riešenia problémov, ich výhod, nevýhod a možností aplikácie pri spoločnej činnosti skupiny. |
|
Cieľová skupina: |
Manažéri na vyššej úrovni riadenia. |
|
Rozsah: |
3 dni |
|
Obsah: |
Charakteristika pojmu „facilitácia“, rola facilitátora v práci manažéra, facilitačné zručnosti. |
|
Fázy vývoja skupiny: Obsah versus proces v skupinovej práci, roly v skupine. |
|
Správanie v skupine. |
|
Cyklus facilitácie. |
|
Plánovanie a príprava. |
|
Kontaktovanie. |
|
Definovanie a objasnenie. |
|
Skúmanie a diovergencia. |
|
Konvergencia. |
|
Uzavretie a follow up. |
|
Riešenie problémov v skupine. |
|
Príprava pracovnej porady a etapy jej vedenia (príprava výber agendy). |
|
Facilitovanie pracovnej porady – príprava pracovných rolí. |
|
|